klik-klak-kluk

u folo, i folo too

a reminder for me...

Allahu ma'i, Allahu naadhiri, Allahu syaahidi
Allah bersamaku, Allah melihatku, Allah menyaksikan aku.


"Hasbunallah wa ni'mal wakil"
(Cukuplah Allah menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik Pelindung).

Pages

Instagram

Showing posts with label family in law. Show all posts
Showing posts with label family in law. Show all posts

Tuesday, October 11, 2011

27th IIUM Convocation Ceremony

Tarikh: 8 Oktober 2011
Masa :  sidang 2 - 2.30 petang. photoshoot lebih kurang jam 5.30 petang ke ataslah.
Tempat : sekitar UIAM

memula sekali, haruslah ucapkan TAHNIAH! CONGRATULATIONS ! kepada graduan2 UIAM yang telah berjaya menamatkan pengajian mereka. terumata sekali kepada my SIL, Mira (nama glemer jerlah) ato Cik Su. akhirnya perjuangan anda dalam bidang pengajian telah selesai dengan jayanya. Alhamdulillah. so, mari layang antara gambar2 yang ninironna upload di blog ni sebagai kenangan.

sebelum majlis bermula



erk...awat mak yong sorok perut ye? conpius jap...

mak yong dan pocik jaing berdua jer. 3 aiman kena tinggal. eeee... xboleh bawak ooo .. cos lama  kami duk sini. memasing tuh mane leh duk diam lelama. panas bontot mereka, maka akan 'panaslah' juga ibu ayah mereka...
papa n mami duk q nak masuk dewan.

last touch up... eh...last ke? hehehe...selagi xmasuk dewan, selagi tuh duk perbetulkan robe tuh...


bila majlis hampir tamat, cecepat kami p beli bunga. hahaha... beli 3 jambak, haruslah mintak diskaun kan...
akhirnya, yang diraikan telah selamat menjadi graduan UIAM yang diiktiraf yea. hahaha.. cik su dengan bunga2nye. berat weh... bunga2 tuh.
nih antara koleksi gambar2 photoshoot.

adikberadik, iparduai semua ada kecuali 3 aiman.

Monday, March 21, 2011

celebrate birthday Tok Wan

Assalamualaikum w.b.t

lagi kesah percutian cuti2 Malaysia yea. masih belum abeh lagi tau. mungkin ada 1 ato 2 ato 3 entry lagi. :p



Red Velvet by mummyzarascottage

kami semua ( my family, PIL n SIL's family) bertolak dari Putrajaya dalam kul 9.30 pagi, itupun pas bekpes di Pr. 15. plan nak bekpes kat RnR Seremban, tapi tiba2 ahkak terpk yang RnR tuh confem penuh sesak nak2 pulak tengah cuti sekolah, memang sesaklah. sebab tuh kami bekpes kat Pr. 15 jer. pas bekpes zoooommmm, drebor bawak direct ke melaka. sampai melaka dalam kul 11 lebey. nak check in bilik, belum masa lagi. jadinya, kami lepak di Taman Botanikal dululah. pastu, harus kena kasi potong kek dengan kadar segera bagi mengelakkan kek berubah rupa.



suka + malu Tok Wan

ini adalah plan mengejut yea. patutnya celebrate kat hotel tapi tuhlah lambat nau nak check innya, terpaksalah celebrate kat sini tanpa ada pinggansudugarfu bagai. huhuhu... hanya makan beralaskan tisu sajork.



Happy 63rd Birthday, Tok Wan!

nyanyian lagu oleh cucu2 tok wan. ehh..aimy xde dalam nih cos dia duk dlm buggy. xleh dekat ngan kek kang dia pulak yang potong kek itu. yang benonye, budak2 nih yang over. memang saje nak bagi budak2 nih over. lagipun sekarang nih kalo nak celebrate birthday pun, just fikirkan kegembiraan dan ke'over'an kanak2 ribena nih jer. kalo nyanyi lagu birthday pun suara kanak2 ribena nih jer yang dengo, kalo ada tiup lilin pun kanak2 ribena nih yang tiup. saje suka2..xde maksud tersurat ato tersirat pun.

Tuesday, November 9, 2010

JB trip on Deepavali Day (051110) until Sunday(071110)

3 hari punye cerita dalam satu entry. oklah kan..kan..

Jumaat, 051110


hei..walewalewale...hei... lalalala... oleh kerana deepavali jatuh ari jumaat, dan seterus sabtuahad pun cuti, maka kami memanjangkan langkah kami selatan tanahair iaitu ke Johor Baharu. seawal 5.30 pg kami semua dah bangun termasuk si tecit. kul 6 pagi dah mandi dan siap. 6.45 pagi dah selamat duk dalam kete, dan lagi 5 minit kul 7 kete sudah gerak. hoyey.. perancangan tuk gerak kul 7 sudah kena sasaran. huh... sampai JB kat kul 12 tghari kot. terus menuju ke rumah PIL abang ipar. duk lepak jap sambil makan2, pastu terus check in di Hotel Sri Malaysia. duk rehat2 dulu. tido ke hape ke... dalam kul 5 petang kami memulakan sesi menerjah tempat2 yang patut diterjah kat JB nih. huh..



memula ingat nak terjah Danga Bay, tapi xjadilah. kami just lalu jer. ada projek apa tah kat area tuh. berabuk...xsesuai tuk kesihatan. so kami terus terjah satu mall nih. erkk... ahkak lupa nama mall nih dek non. tujuan utama nak g sini semata2 mau terjah ini Romantika De Amour... hahaha...kalo KL xmo pulak pergi. naseb lah... kat sini kan ada jual barangan english style. pergh... tergugat gak nafsu shopping ahkak nih. dan tergugat lagi wallet po'cik jaing.hahaha..



disebabkan ahkak berjaya menyekat nafsu shopping, jadinya ahkak beli sikit jerlah.hahaha..janji beli yop. itupun jenuh jampi serapah kirikanan sebelum mintak fulus daripada akauntan ahkak.hahaha... kalo akauntan xbagi, ahkak sentap dek. cos barang2 dah masuk dalam bakul.hahaha...taktik kay..taktik.muahahahaha... apa yang diborong? hmmm... alas meja makan, selimut, apron (ahh...cantek kay apron niih.baru semangat nak main masak2)

Sabtu, 061110

pagi sabtu, pas bekpes (bekpes kat hotel jer) kami g terjah de zone plaks.tempat bebas cukailah konon. tapi apa yang bebas cukainya ntah. rege cokelat bapoklah mahalnya. baik g langkawi memborong cokelat lagi berbaloi. huh.. pastu, shopping kompleks apa yang bukak kul 11 pagi. rugi..rugi... tapikan...tempat nih memang xbest (erk...bagi akulah). kosong jer. cam idop segan mati xmahu jer.. huhu...next time kalo g jb, xmo g sini dah.. pangkah. bohsan sehhh...




belakang tuh dah singapore. ehh...po'cik jaing...bila nak terjah singapore pulak nih? huhuu...hmmm... singapore dah leh masuk dalam list cuti2 luar negara kan po'cik jaing kan..kan..huhuhu



pas g de zone yang kurengggg tuh, kami terjah kota raya mall pulak. lagipun dah nak masuk lunch time. kami lepak kat restoren singgah selalu kat sini. kat restoren nih ada tempat main kanak2 ribena. so, ibuayah leh makan ngan tenang, anak2 leh main dengan senang. agak2 rasa lapar pepandailah korang mencari ibuayah memasing.lalalala....boleh tahanlah rasanya makanan kat sini. yang paling sedap bagi 3 aiman adalah bubur nasi ikan. afiff yang xbape gemor bubur nasi pun leh makan dengan banyaknya. sedap..memang sedap...



asek sebut sedap jer, belah malamnya kami pegi sedap corner kat shopping mall apa tah. lupa dah nama shopping mall nih. malam semalam kami makan kat sedap corner gak tapi kat jj mane tah. ilang ingatan. hmmm korang musti tanya...SEDAP ke? huhuhu...bolehlah... bila makan sampai abes tuh tandanya oklah tu. cuma belum sampai tahap sedap la lagi. lalalala...



pas dinner kat sedap corner, kami gerak ke rumah PIL abang ipar pulak. kali nih nak celebrate birthday abang ipar. ala..takat beli kek jer. xde celebrate apapun. just nak bagi kanak2 ribena tiup lilin.



family abg mad ( abg iparku), kak izza (birasku) dan puteri mereka qaisara. erkk..yg baju pink tuh menyibok jer. hahahah...tetiba tambah ahli keluarga yea..abg mad... lalalal

Ahad, 071110

hari ketiga/last day kami kat JB. pagi hari memang bekpes kat hotellah. pas bekpes terus check out cos masih ada dua tempat yang nak pegi sebelum berangkat pulang. kami terjah ini tempat



hutan bandar. wahhh..ditengah bandar ada hutan. dan tidak lupa jugak ada banyak nyamuk. kanak2 ribena dapat sedas dua hadiah selamat datang dari tuan rumah iaitu nyamuk ler.. tempat nih taman sebenarnya. ada kolam ikan, ada taman permainan, ada tempat camping. erk..yang pasti kena mendaki cikit yea. agak2 kalo ko pakai heels, sila cabut heels ko tuh. bukan tempat yang sesuai tuk bercatwalk. dogwalk bolehlah ....hahahaha..giler.



kat sini ada gak kolam mandi tuk kanak2 dan orang dewasa. tapikan..tapikan...airnya hijo yang amat.. erkk..mujurlah afiff dan arissa xmandi. huhuuu.... dari hutan bandar kami gerak ke satu lagi shopping mall.lupa namanya. kejap je kat tempat tuh. ada barang yang perlu dibeli kat situ.

pas setel semua, salam peluk cium juga ucapan terima kasih pada abg mad, kak izza dan family kak izza atas layanan yang diberikan, kami pun berangkat pulang menuju ke Putrajaya terchinta. hahahaha...

tammat lah sudah cerita kami tuk percutian kali ini. next holiday pulak..just around de corner. hehehe...xsabar nih...lalalala...

Tuesday, July 27, 2010

lagi gambar-gambar masa kat Genting...

gambar-gambar di bawah nih dari kamera abe po'cik jaing pulak. ada sekeping gambar dari hp tuan empunya blog ini.



sedang menanti person in charge g beli tiket. bagi tidak membuang masa begitu saje, kaum ibu posing-posinglah dulu bersama stroller/buggy memasing. yang satu berisi beg2(hahahaha....).aimy duk zzzz dalam buggy ijo dia tuh. siap selimut serta ditutup dengan napkin lagi.sejuk punye pasal.



dah beli tiket, pada tangan memasing ada 'jam tangan' canggih, jom... terjah outdoor games dulu. breeeeeekkkkkk.... jap..jap.. posing dulu sebelum masuk.lalalala.... ooo...anak-anakku sungguh xsabar nak main.



arissa dan qaisara yang sangat sporting time berposing.



kak izza (birasku), gewe kak izza (hahahaha...) dan tuan punye tanah.



ibu-ibu, bapak-bapak temankan anak-anak bermain. asal datang sini, mainan nih harus kena naik.. adoihlah hai...



punyela sejuknya si aimy, sampai senget2 topi dia. :p



po'cik jaing dan abangnya. dua-dua perut sudah maju ke depan. hahahaha...



masa nak snap gambar nih, ada satu kejadian yang menyebabkan hati kecil bertambah kecil. hahaha... cam cite industan pun ada. tapi versi afiff.hahahaha... apalah afiff nih. cik izza ngan ayah mad nak amek gambo berdua jer, datang afiff nak interframe sekali. jadinya, cik izza suhlah afiff ke tepi dulu.. hah ko... terus merajuk jejaka kecik itu. siap main nyorok2 lagi. jenuh nak pujuk. hahahaha... boleh dia cam xpuas ati jer bila cik izza nak posing ngan ayah madnya. huhuhu...



xboleh langsung cik izza nak syok posing sendiri. ada jer yang interprame same..



see.. di mana ada cik izza, di situlah ada afiff...



family in law (kurang sorang.. sob..sob..sob..)

p/s: erm..rasanya abeh dah kot cite pasal genting nih. pasni kalo ade pun, cuma nak buat tambahan jer... sekian.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails