klik-klak-kluk

u folo, i folo too

a reminder for me...

Allahu ma'i, Allahu naadhiri, Allahu syaahidi
Allah bersamaku, Allah melihatku, Allah menyaksikan aku.


"Hasbunallah wa ni'mal wakil"
(Cukuplah Allah menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik Pelindung).

Pages

Instagram

Showing posts with label Lanchang. Show all posts
Showing posts with label Lanchang. Show all posts

Wednesday, July 13, 2011

sekadar gambar hiasan...

Assalamualaikum w.b.t

kali nih, ninironna saje nak tepek gambar2 nih, hanya untuk dijadikan gambar hiasan saja.



Monday, July 11, 2011

rajin budak nih...

Assalamualaikum w.b.t

cakap jer nak g kolam ikan, tengok itik dan tengok pak chu jala ikan, wah...laju jer semuanya nak ikot. termasuklah dengan budak tecit tuh. dah tu, xkan nak tinggalkan budak tecit tuh sorang2 kat umah pulak dak. hmmm... sebelum g kolam ikan, afiff duk layan movie doraemon yang tak kali ke bape dia tontonnya xtaulah.


dia pun turunlah ke kolam ikan kejap. bila tengok xde apa yang menarik yang lagi best dari cerita doraemon, dia pun naik masuk umah semula. xlama pastu dia datang balik sambil angkat kaki suar. seksi uuu.... owh... dia tinggal sorang kat umah gamaknya. takut punye pasal, baiklah turun join adik2 sekali. hahahaha...


ntah macamane masa tuh, tahap kerajinan dia sangat tinggi. orang suh naik atas amek baldi, dia g amek. orang suh itu, dia buat. orang suh ini dia buat gak. gamaknya, dia teruja tengok pak chu dia dapat sekor demi sekor ikan talapia itam. adalah dalam 15 ekor kot tuk sekali tebaran.. fuh...hebatnya pak chu...


lenggang kangkung berjalan sambil membawa baldi kosong tuk diisi ikan. suka dia.. suka sangat. mujur malam xmengigau.


peace yo ikan. sori yo ikan. rezeki kami malam nih. ikan2 yang bakal dibakar.  nampak dua ekor jer kan, tapi banyak lagi wehh...

sekian.

Monday, August 2, 2010

balik kampung...hoyeyyy...

sabtu lepas, kami balik kampung. seronok..seronok..paling seronok adalah afiff dan arissa. mana xseronoknya... ada tanah tuh berlari. rumah pulak luas + lapang. lagi seronoklah mereka berlari. ditambah lagi dengan kehadiran sepupu + pok sedara2. kali nih memang lagi meriah cam raya cos ada mak2 saudara balik sekali. memang riuh umah tok. mujurlah rumah berlantaikan simen. kalo berlantaikan papan,erk..mau tambah bising. huhuhu...



pipi merah + lip gloss... hahahaha..

reramai balik kampung minggu lepas cos ada buat doa selamat kecil-kecilan sebelah malam. yang masaknya pun just adikberadik mama jer. orangnya xdela seramai mana pun, tapi riuh jer yang lebih. memasing suara semuanya loud speaker belaka. hahahaha... menunya ayam masak kicap + ikan patin goreng berlada + labu masak lemak + sambal tempoyak + timun + petai + nasi. pergh..dapat ikan patin..memang meletopla. walopun hanya goreng saje. tapi... slurppp...best..best..



jemput orang kampung. masa nih tetamu belum sampai. majlis setat pas isyak. jadinya budak2 mainlah dulu. golek sana golek sini + gelak xhengat. bila malam, memasing bangun nangis kepenatan. sabo jerlah. kebetulan masa tunggu tetamu tu hujan turun dengan agak lebat. jadinya makin lambatlah majlis bermula. bila hujan reda kejap, adalah 3/4 orang yang sampai. tiba2 hujan sambung turun lagi. jadinya, xmo membuang masa lagi, majlis diteruskan jugaklah. walopon xramai tetamu yang dapat hadir, tapi majlis tetap ada ramai orang. hahaha... dipenuhi dengan anak beranak sendiri jer. tuhlah untungnya bila sedara mara ramai.



opss... mana aci makan dulu....

disebabkan majlis mula pas isyak, tuan rumah semuanya dah kelaparan, jadinya makan dululah. hahaha... aku pun join makan gak sementara aimy tengah zzzzzz... jangan dilepaskan peluang keemasan ini. makan dengan tenang sekali. afiff n arissa duk sebok main mana nak ingat makan. hahaha... kalo lapar pandai2 diaorang bawak diri cari makanan sendiri.hahaha.

k. abeh dah cite pasal majlis doa selamat. sorilah gambo masa tengah makan ngan gambo masa tahlil xde. xkose nak snap2. sekian.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails