klik-klak-kluk

u folo, i folo too

a reminder for me...

Allahu ma'i, Allahu naadhiri, Allahu syaahidi
Allah bersamaku, Allah melihatku, Allah menyaksikan aku.


"Hasbunallah wa ni'mal wakil"
(Cukuplah Allah menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik Pelindung).

Pages

Instagram

Showing posts with label birthday. Show all posts
Showing posts with label birthday. Show all posts

Monday, July 13, 2015

Jun birthday

27 Jun 2015

Alhamdulillah.... last minute punya plan... menjadi. bab makan.. memang jadi sokmo plannya. celebrate birthday arissa dan pokde nafi di area ekuin. agendanya... makan sampai kenyang pastu tongtong bayar. hahaha... 

red velvet dibuat dan ditaja oleh oter
happy belated birthday arissa dan happy birthday in advance pokde...
family ibu 4 aiman. cuma pak lang jer yang xde. 

Tuesday, May 19, 2015

Tqsm korang

18 Mei

Wah... terharu rasanya bila ada kawan bagi  sebiji kek sempena my birthday. semoga murah rezeki ko kakak oi... bila dapat kek sebiji, wajib panggil a group of my friend to bahagi-bahagi the kek. Yup itulah yang akan kami lakukan bila birthday ahli group yang lain. Kalau xdapat duduk makan bersama, just datang tempat birthdaylady... posing2... potong kek n tapau. Janji dapat merasa kek... hahaha.. pastu kenangkan kesedapan kek tersebut.. sengal korang nih... love uollsss...

korang musti try rasa kek dari azsbakers nih. memang sedap sangat. xtipu tau..... 
lagi gambar kek... Ya Allah... sedap sangat kek nih..
RV kek uolss... dihiasi dengan adik beradik berries + coklat.. ya ampun... sedap sangat..sangat sedap
geng PA nih.. hahaha... 
tuh yang baju biru tuh ketua kumpulan tuh... xde dia... keadaan agak terkawal, tapi bila ada dia.. perghhh... gegakgempita terus... hahahaha... love uolss..k.yuyun (senior itm), ita, me, k.jitt, lin n pjah... next makan kek sedap adalah bulan depan... 

Monday, May 11, 2015

Happy birthday

7 Mei

Happy birthday ayah chot...

SEMOGA DIPANJANGKAN USIA, DIMURAHKAN REZEKI, DIKURNIAKAN KESIHATAN YANG BAIK, DIPERMUDAHKAN URUSAN HARIAN, DILAPANGKAN MINDA, DITENANGKAN HATI DAN DIKURNIAKAN KEHIDUPAN YANG DIBERKATI OLEH NYA....


kali nih punya celebration, ibu main masak-masak jer kat rumah. menu pun ibu yang pilih iaitu salmon grilled untuk ayah dan ibu. chicken grilled with mushroom sos untuk 4 aiman. alhamdulillah.. kenyang sesangat. 
coklat kek for today. 
ayah dan 4 aiman...  again.. happy birthday ayah... kami semua sayang ayah. 

Friday, May 16, 2014

Happy Birthday to Me

Alhamdulillah...

terima kasih keluarga, sahabat, teman dan semualah yang telah mengucapkan Happy Birthday to Me dan juga yang sudi mendoakan yang baikbaik untuk saya. semoga Allah memakbulkan doa-doa kalian.

walaupun umur semakin meningkat, tapi diriku sentiasa muda. hahahahaha.... petuanya? senang ajer... senyum jer.... bukan suh merenyih tapi senyum ( maniskan muka tu). hihihihi....


Macadamia Cheesecake bought @Padi House, Galeria, Presint 4. Beli untuk diri sendiri. jadilah... at least ada jugak kek. harharharu....... 

Thursday, October 17, 2013

Birthday Bash @ DARC

kejadian berlaku pada hari Sabtu 12/10/13 di Denai Alam Recreational Club. fuhhhh.. agak jauh jugak mau ke sana. dalam kereta, suh 4 aiman tido dulu... maka zzzzzz lah memasing. kami ke sini bagi memenuhi jemputan tuan rumah (sepupu ayah 4 aiman). lagipun budakbudak musti suka g birthday party. ehh.. ibuayah budakbudak pun suka jugak. ibu xperlulah main masakmasak. kihkihkih... menu yang disediakan adalah mee hoon goreng, kari ayam, sandwich, buah, air.. ( dah lupalah..).ada beberapa games untuk budakbudakriangria seperti nerf wars, musical chair, tunggang kuda.
posing dulu di banner nih...
birthday boy naik pony.. bergambar bersama family.
masa untuk menyanyi lagu happy birthday, tiup lilin dan potong kek.
kek coklat yang superduper sedap. memang sedap weh... lupa pulak nak snap gambar kek coklat nya.
spek dalam goodies bag. ayra xdapat goodies bag pong cos ayra x pegi beratur. ibu pun malas nak mintakan untuk ayra. hihihi.. kamu pinjam jerlah yang kakak punye yea..
hamboi ameena.. bergaya sungguh kamu yea. bajet comellah tu..
eh... gambar ibu pun adalah. pinjam spek itam kakak arissa jap. hihihi... comey tak ibu?
ala.. kakak arissa pun ada. budak nih memang perasan cantek sokmo.
merasa jugaklah 3 aiman tunggang kuda. suka bebeno. afiff dapat tunggang kuda beso. suka ngat dia. masa duk jenjalan, tetiba kuda tu berenti. kuikuiki...rupanye kuda tu nak yak. hahahaha...
kakak arissa pun dapat tunggang kuda besar. suka ngat dia... lebor sengihnye
ameena ooo ameena.. ada ke patut ajak ibu tunggang kuda dengan dia. ameena oi... kalo ibu naik atas kuda tu, terus kuda tu pengsan tau cos melebihi muatan yang dibenarkan. hahahahahaha... punyala lama dia mengumpul kekuatan untuk tunggang kuda tu. siap suh ibu jalan dengan dia masa dia tunggang kuda tu. ibu anggukkan ajer. tuh muka cuaklah tu. punyalah dia mengawal ketakutan dia tu. xmo senyum pun.
dan akhirnya ameena mampu tersenyum lebor. tahniah ameena kerana berjaya mengatasi ketakutan ameena. ibu bangga dengan ameena. ameena memang budak yang kuat semangat.
pulang marilah pulang, marilah pulang bersama sama... sebelum balik, haruslah bergambar dengan birthday boy dulu. Adam Harris nama diberi. Adam ni sebaya Afiff. beza tarikh lahir pun seminggu jer. last but not least.. Happy Birthday Adam Harris.. semoga menjadi anak yang soleh. untuk ibu Adam.. terima kasih kerana xpernah lupa menjemput kami sekeluarga ke birthday bash Adam. terima kasih sekali lagi.

Tuesday, June 11, 2013

masa untuk potong kek...


sebenarnyakan..birthday girl nih xtau pun yang arinih birthday dia. baek punya diam ibuayah. afiff pun xtau yang arini birthday adik dia. bila ibu bawa balik kek barulah afiff tau. mujur jugak birthday girl tengah tido time kek sampai umah. zasss simpan dalam peti ais.bila birthday girl dah bangun, dia bukak peti ais dan tengok ada kek.. barulah dia tanya hari ni birthday siapa. ibu suh teka dia cakap xtau. bila bagitau arini birthday dia... mula buat muka malumalukucing gitu. pastu tanya siapa datang. cakaplah tok ayah, tok wan, cik long, cik su dan abg faris. wah...suka suka.. pastu tanya lagi ada hadiah tak? wah... over tau birthday girl nih. ibu cakap kalau tok wan dan cik su ada bagi hadiah kat kakak.. syukur alhamdulillah. kalau xde, kakak janganlah merajuk yea. lagipun dapat makan kek pun dah syukur alhamdulillah kan... huhuhuhu... ok bu.. so mari layan gambar-gambar di bawah..



chocolate walnut cake by SR.. xpenah lagi beli kek nih. first time try... alhamdulillah sedap..


birthday girl yang pakai baju purple tu. yang baju pink tuh adiknya yang menyibok lebih.

dah nyanyi dah tiup lilin, maka marilah kita potong kek... yippieee... birthday girl happy, semua orang happy

hoyeyyyy.. dapat hadiah dari ibuayah... birthday girl happy. budak sebelah tu xbape happy sebab xdapat hadiah. tapi mujurlah dia xmenangis minta hadiah. phew...

wah... bakal assistant ibu nih..

hadiah dari cik su dan abg faris. tq cik su dan abg faris. suka birthday girl. 
posted from Bloggeroid

happy birthday dear


 Happy 6th Birthday Arfa Arissa Aiman
semoga menjadi muslimah yang solehah dan berjaya di dunia dan akhirat.. ameen

alahai.. anak ibu nih dah semakin besar.. semakin rajin dan baik... tapi sugar level dalam badan xpenah kurang kecuali sakit. semakin panjang akal.. anak ibu nih..kalo dia nak sesuatu dan dia tahu dia xkan dapat , dia akan gunakan adik dia si ameena sebagai bahan perantara. sokseksoksek kat ameena... pastu kang terkedekedeklah ameena datang kat ibuayah cakap apa yang kakak dia suh cakap. hahahaha..... ibu xkan marah ameena sebab ibu tahu ini mesti atas arahan kakak ni. hahahaha... luar biasak budak bertuah ni. confident level tinggi budak nih. apa dia nak buat, mesti buat sampai habis. tapi kekadang mahu tapi malu.. huhuhu... 

2014.. arissa akan masuk alam persekolahan.. huwaaaa.. cepatnya awak nih membesar... dah nak pakai uniform sekolah rendah dah awak yea. nanti g sekolah jalan kaki dengan abang yea. maklumlah sekolah sekangkang monyet jer dari rumah. hihihihi...ibu suka...ibu suka... lalalala..

last but not least... ibu sayanggggg kakak...


posted from Bloggeroid

Sunday, April 28, 2013

Mac April punya

Sekejap jer dah penghujung April. Rasa macam baru jer lagi makanmakan sempena meraikan birthday men n ladies bahagian bulan Jan Feb. Tuptup.. 26/4 nih dah 2nd batch punya keraian.



Dua bulan ni bape kerat jer yang dah tua. Tapi kek tetap kena dua. Aternya tuk dua bulan punya birthday. Happy Birthday guys. Kita buh gambar kek jerla. Gambar tuanpuan yang diraikan xleh buh coz xminta kebenaran tuk tepek. So.. Xyahlah tepek.



Kali ni, simple jer menunya. Oder nasi bungkus jer, blueberry n strawberry cheese tart yg superdupper nyummy.., kuih karipap n donut, epal. Dah cukup... Itupun sudah memadai. Alhamdulillah rezeki kami pada hari tu.



Nasi tu pun ada lebih, cos ada ahli yg cuti n kursus, ada jugak yg mc ato cuti mengejut. Jadinya harap dihalalkan yea. Bukan rezeki korangla tu. Tunggu dua bulan lagi yea. Next.. Ninironna nak bagi orang lain handle pulak. Almaklumlah turn ninironna nak diraikan. Hihihii

posted from Bloggeroid

Friday, March 1, 2013

010313

Happy 1st Birthday Ayra Aeesya Aiman...



gambar disnap sebelum ibu pegi keje tadi. birthday girl masih lagi sleeping soundly... xpe, lunch time kang ibu balik, kita tiup lilin yea... muahhh

posted from Bloggeroid

Wednesday, May 16, 2012

Happy Birthday 2 Meeee...

wah .. harinih usia berganjak lagi. hihihhihi...masih muda lagi..xcaya.. acer tengok gambor tu... lalala... kek birthday buat sendiri je. deco dbantu oleh dua chef junior.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Sunday, January 1, 2012

a small birtday celebration for my little girl

birthday cake for a birtday girl... chocolate kek
happy 2nd birthday ameena...
ala...abang nih... cebok jerlah...
ameena the birthday girl
si kakak yang mengada


minggu new year, kami balik kampung. jadinya celebrate birthday ameena di kampung bersama nenek, abang, kakak, abg. taufik dan kakak sara. walopun celebrate simple giler, budak2 tetap happy. janji ada kek dan lilin.. sudah memadai. ameena punya birthday tapi lagi happy birthday ditujukan kat abang. ameena punya birthday, tapi si kakak yang tiup lilin. cos ameena tengah menghayati lagu happy birthday.... hhihihihi...



Published with Blogger-droid v1.7.4

malam tahun baru 2012

birthday girl
masih belum mengantuk
abang dan kakak dah lama lenanya...

di malam tahun baru 2012 ataupun malam 2nd birthday ameena. jam sudah menunjukkan jam 12 lebih, tapi mek nih xtido2 lagi. ohoooo... dia nak tunggu 010112 menjelang dulu. kena wish happy birthday, kena call ayah dulu... baru boleh tido.  kat kul 1 pagi baru tido... klah... sambung esok pulak....




Published with Blogger-droid v1.7.4

Thursday, October 13, 2011

Adam Harris birthday bash

Adam Harris nih dua pupu kepada 3 Aiman dan Qaisara. Adam Harris sebaya dengan Afiff, tarikh lahir pun dekat2, hanya beza dalam 14 hari kot. lebihkuranglah...


HAPPY BIRTHDAY 2 U...HAPPY BIRTHDAY 2 U... HAPPY BIRTHDAY TO ADAM HARRIS... HAPPY BIRTHDAY 2 U...... birthday bash Adam Harris telah diadakan pada  091011 yang lalu di Kelab Komuniti Cyberjaya. seronok kanak2 ribena bila ada birthday party macam nih. kek spongebob tuhpun sedap. 

masa nih, anak2 tah ilang ke mana. erk.. ada jer kat dalam bilik nih, duk sibok main belon. si ameena bawak diri sendiri. pepandailah dia. hehehehe... janji perut dah kenyang. ibuayah harus sambung makan. sedap2 makanan yang disediakan. teh dia...perghh...sedap..sedap.. berulang mak yong minum... erk.. ilang diet...
di Kelab Komuniti Cyberjaya nih ada swimming pool. uihh..haruslah ibu dah siap bawak swimming suit memasing. si afiff dah xsabar2 nak terjun. walhal matahari duk terik lagi tuh. masa nih baru kul 3 lebih. air kolam tuh dah tentu2 panas. tapi... dia pedulik apa. nak jugak..nak jugak... ish..xtahanlah telinga ibu mendengarnya. pergila nak oi...pergila... ibu nak sambung minum lagi nih. hehehehehe.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails