klik-klak-kluk

u folo, i folo too

a reminder for me...

Allahu ma'i, Allahu naadhiri, Allahu syaahidi
Allah bersamaku, Allah melihatku, Allah menyaksikan aku.


"Hasbunallah wa ni'mal wakil"
(Cukuplah Allah menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik Pelindung).

Pages

Instagram

Thursday, October 9, 2008

sangat mencabar kesabaran ....

arissa...oh..arissa..

sepanjang aku coti raya, kesabaran aku sangat2lah tercabar dek kerenah si arissa.kejenya menangis aje, xmo berenggang dengan aku, nak dukung aje, xmo main join abg dan pelbagai lagi kerenah yg mencabar kesabaran aku lah.

setat dari sehari sebelum raya, sampai di lanchang, dia dah mula buat perangai.xmo berenggang ngan aku.ayah nak dukung dia, lagilah kuat dia peluk aku.aku dah mula rimas cos nak tolong mak aku masak.sian mak aku tuh..dia duk geleng kepala tengok cucu dia.hehehe...sabor yea ma..ginilah peel cucu pompuan ma yg sorang nih.sebagai ikthiar terakhir, aku bawak dia duk berkurung dalam bilik.bila dah duk dlm bilik, barulah dia main sendiri.pastu sesenyap aku tinggalkan dia ngan ayah dia.barulah aku dapat buat keje dengan tenang dan aman.huhuhu..

di hari raya pertama, bila semua orang pegi solat sunat, dia dengan riang rianya bermain di ruang tamu, dapur.tapi bila ramai je orang balik, dia dah mula setat peel balik.duk melekat ngan aku balik.sampaikan time nak bergambar, mmg akulah yang kena dukung dia.nenek nak bergambar ngan cucu2 je pun boleh arissa melalak.last2 aku pun interprem la sekali.kalo xmo bagi dia buat peel, mmg kena duk dalam bilik jerlah.so kesimpulannya, arissa lebih byk menghabiskan masa di dalam bilik yea.bila ada tetamu datang beraya, dia pun akan melalak jugak.tapi ikut mood dia, kekadang dia ok tapi ok bila aku yang dukung dialah.adeh...lenguh tangan aku.yang paling best sekali time tetamu nak balik.dia boleh senyum lebar dan menghulurkan tangan tuk salam.kalo tang duit raya, lagi laju je dia menghulurkan tangan.pastu xmo satu angpau je..nak lebih...adehlah...malu ibu nak oi..ibu xajar minta angpau lebih tau..huhuhu

hari raya kedua dan seterusnya kami berada di Kota Bharu.peel arissa tetap sama.lagilah letih aku dibuatnya.memang xmo dengan orang lain termasuk ayahnya.pastu dia tambah satu peel lagi iaitu nak berdukung saje.xmo duduk.adehlah..last2 aku bawa dia duk dlm bilik saje.so, masa kami banyak dihabiskan di dalam balik saje. buat FAMILY IN LAW aku...KEMAAFAN DIPOHON SEKIRANYA NINI LEBIH BANYAK MENGHABISKAN MASA DI BILIK SAJE DARIPADA DUK BERBORAK DAN LEPAK BERSAMA2.BUKANNYA NINI SOMBONG XMO JOIN, TAPI DEK KERANA LETIH NGAN PEEL ARISSA.KALO DUK DALAM BILIK, ARISSA AKAN MAIN SENSORANG.DIA XINGAT IBU DIA.TAPI KALO KELUAR JE DARI BILIK, DIA AKAN MELEKAT BALIK KAT IBU DIA.SEKALI LAGI KEMAAFAN DIPOHON.

bila pergi beraya rumah saudara mara po'cik jaing pun, peel dia tetap cenggitu.sampaikan aku xleh nak berposing sorang diri.ahaks.semua gambar aku musti ada muka arissa...hahahaha..adehlah...bila aku cek balik gambar2 masa raya, baru aku perasan yang aku xde bergambar berdua dengan afiff.alahai..anak bujang ibu..maafkan ibu yea..

itulah cerita di hari raya yang sangat mencabar kesabaran aku.

2 comments:

KaSiH said...

nanges2 nk adik baru tu...cuba ko bg satu kat dia...mesti dh kurang manjanya nnti...

nn said...

kasih:woi....nak bagi camne...dia sendiri geleng kepala bila aku tanya nak adik ke tidak...wakakakkaa

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails