klik-klak-kluk

u folo, i folo too

a reminder for me...

Allahu ma'i, Allahu naadhiri, Allahu syaahidi
Allah bersamaku, Allah melihatku, Allah menyaksikan aku.


"Hasbunallah wa ni'mal wakil"
(Cukuplah Allah menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik Pelindung).

Pages

Instagram

Friday, December 17, 2010

Segmen : Dulu aku nakal !

en. ben ashaari nih ada buat segmen lagi. kali nih pasal nakal zaman dulu. hahaha.. teringin pulak ahkak nak join. kay... let's get started...



Ok.. kalau berminat ... cam biasa ... buat satu entri :

1. header blog BEN ASHAARI - done

2. Nama sekolah rendah dan sekolah menengah termasuk tahun ...

fuhh...nama sekolah rendah n sekolah menengah.. erkk..kena pejam mata nih nak kasi ingat balik. kay..

- Sek. Ren. Marian Convent, Setapak - Darjah 1
- Sek. Ren. Convent Kota, Taiping - Darjah 2
- Sek. Ren. Lubuk Terua, Lanchang - Darjah 3 hingga Darjah 5
- Sek. Ren. Keb. Sultan Abdullah, Kuantan - Darjah 6
- Sek. Men. Datuk Bahaman, Lanchang - Tingkatan 1 hingga Tingkatan 2
- Sek. Men. Tengku Afzan, Kuantan - Tingkatan 3
- Sek. Vokasional Klang, Klang - Tingkan 4 hingga Tingkatan 5

3. Aktiviti ko kurikulum yang korang ceburi

- aisey...agak ilang ingatan sikit pasal nih.. yang ingat cuma join Puteri Islam masa form 4-5.huhu

4. Jawatan yang di sandang dulu .. hehe..

- erm.. masa sekolah rendah penahlah merasa jadi pengawas sekolah. perghh bangga giler rasanya cos dapat pakai uniform kaler biru...
- masa sekolah menengah pulak.. penah merasa jadi ketua kelas, pengerusi persatuan beruniform... haru-haru....hahaha

5. Nama guru kesayangan korang ..

- xde eh..guru kesayangan nih sebab aku rasa xmo mengecilkan hati guru2 yang lain.hahaha

6. Subjek paling disukai dan tak suka ..

- B.I subjek feveret dari sekolah rendah. naik sekolah menengah pulak tambah subjek sejarah (hari2 pulun hafal fakta cos cikgu suka soal, xdapat jawab sila berdiri atas kerusi) ngan B.M.
-Matematik ngan Prinsip Akaun... dalam erti kata lain, subjek yang kena kira2 nih memang aku xsuka..xsuka..dan xsuka...

7. Kawan baik masa sekolah ..

- hmmm... aku ada kawan baik ke? hmm..xmo ingat balik. xbesh...

8. Cita cita masa sekolah dulu

- guru...guru dan guru... tapi xkesampaian...huhuhu

9. Artis feveret masa sekolah dulu ..

- yang nih memang ramai..antaranya SLAM, EXIST dan lain2 lagilah. siap ada sebuah buku lirik tuk diingatkan..hahahaha

10. Perkara yang paling tak dapat dilupakan masa sekolah

- dituduh berkomplot dengan budak2 bermasalah. ini kerana aku adalah orang terakhir yang dilihat bersama 'hawau' tuh. hampeh betul. terus aku jadi 'wanted' atas kesalahan yang sampai sekarang aku xtau apa. vodoh betul.. memang sampai sekarang aku menyampah ngan cikgu2 yang terlibat tuh.

11. Jika dapat kembali ke zaman persekolahan , apakah yang ingin korang lakukan ..

-aku nak sekeh kepala budak2 yang kasi masalah kat aku. hahahaha..

12.Ceritakan kenakalan yang tak dapat dilupakan sewaktu sekolah dulu ( tak kurang 100 patah perkataan )

- ala..cam panjang jer 100 patah perkataan tuh. ok..begini.. masa aku form 2, adalah sorang mamat yang memang xensem langsung. dahlah xensem, gigi rongak pulak tuh. dahlah gigi rongak, pendek pulak tuh.hahahah.. mamat nih memang syok gilerlah kat aku. tapi aku memang xlayan mamat nih. uish.. kiranya xmasuk dalam list akulah..hahaha. dia nih sukalah panggil2 nama aku ato dalam erti kata lain usik-usik akulah. ada satu hari tuh, masa balik sekolah, terpaksa naik satu bas dengan dia. time aku nak turun, boleh pulak dia lastik belakang aku. hoh... ko ingat aku nak diam ajer. terus aku jerkah dia..kata siap besok ko kat sekolah.. nak pulak besoknya ari jumaat, wah..memang baek sangatlah. sampai sekolah ajak geng dia, sebelum dia g solat jumaat, ehh.. ntah pegi tah dia nih solat jumaat tuh. ajak geng g terjah kelas dia. hah..ada pun ko .. memula main lestik2 dulu. tapi asek xkena jer, aku naik hantulah. terus main kejo2 dalam kelas tuh. huh..ko ingat ko boleh lepas ke. no..no..no.. aku dapat tarik kolar baju dia. pastu kasi dia pandang aku. aku pegang kepala dia, kasi tunjal2 sikit dan terus kasi warning yang kaw2 punye. mampus ko kalo kaco aku lagi... (lebih kurang gitulah ayatnya). hahahaha... pas dari tuh, terus ilang budak tuh dari pandangan mata aku. hahahaha... fadan muka.
kalo aku jumpa balik mamat nih, memang aku xcam rupe dia. nama dia pun aku xpenah ingat.hhahahaha... sekian jer cite aku. :)

7 comments:

Unknown said...

salam perkenalan..saya rozuan

BeYLa! said...

haha ganas ganas.smpe tarek kolar dak laki tu.mentang2 dea pendek eh!

Anonymous said...

dtg singgah dri blog ben :)

shahazrin said...

nakal2...

Unknown said...

Pengawas jgk ye ?? Samalah kita ^_^

Nur Mudrikah said...

datang dari umah encik ben ashaari singgah sini cari kawan.. salam ukhwah=)

nn said...

salam...terima kasih semua cos sudi jengah dan tinggalkan jejak di blog ini.. nanti saya akan buatlawatan balas yea..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails