klik-klak-kluk

u folo, i folo too

a reminder for me...

Allahu ma'i, Allahu naadhiri, Allahu syaahidi
Allah bersamaku, Allah melihatku, Allah menyaksikan aku.


"Hasbunallah wa ni'mal wakil"
(Cukuplah Allah menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik Pelindung).

Pages

Instagram

Wednesday, July 18, 2012

jujur itu penting

sedih rasanya bila kita percaya mereka untuk berlaku jujur semasa mengambil/membeli makanan yang diletakkan dipantry. kecewanya dengan sikap manusia yang tidak jujur. makanan yang dijual sudah terlalu murah harganya tapi masih ada lagi yang tidak jujur. walaupun cuma 10sen atau 20sen, tapi ianya tetap bernilai bagi peniaga kecil-kecilan seperti saya. antara tujuan saya letak makanan untuk dijual di pantry adalah untuk memudahkan mereka membeli makanan, xperlu turun ke kafe lagi dan bagi mereka yang xsempat nak tapau kes bz tahap melampau. hmmm.... bersangka baik cos xde duit kecil atau syiling.. hmmm.. dari pagi hingga ke petang, xkan xde duit syiling lagi kot. hmmmm... lagi.. mengeluh panjang saya dari petang semalam hingga ke pagi nih. 

putus asa hanya kerana mereka yang tidak jujur? oh...tidak sama sekali. xkan kerana sorang dua perangai huduh sebegitu, saya perlu menyerah kalah. ooh... nehi..nehi.. masih ramai lagi rakan ofis yang jujur.. saya perlu ingat mereka. sebab itu, sempena bulan Ramadhan nanti, saya akan letak  juga kuihmuih untuk dijual . semoga mereka yang perangai huduh nih akan insaflah di bulan puasa nanti. huhuhu...

Allah Maha Besar.. saya berdoa semoga Allah membukakan pintu hati mereka untuk berlaku jujur di dalam urusan jual beli terutamanya yang melibatkan makanan....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails