klik-klak-kluk

u folo, i folo too

a reminder for me...

Allahu ma'i, Allahu naadhiri, Allahu syaahidi
Allah bersamaku, Allah melihatku, Allah menyaksikan aku.


"Hasbunallah wa ni'mal wakil"
(Cukuplah Allah menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik Pelindung).

Pages

Instagram

Thursday, December 27, 2012

wanitaisteriwanitaisteri... :)

copy dari FB jer nih...

 

Ustaz Azhar Idrus :

Tak boleh nak marah orang perempuan (isteri) ni.. 

Perempuan? Dia memang suka main, suka joli, suka belanja, 

suka berjalan, suka bercakap, suka makan angin. Sebab tu, bila 

kita jawab nikah, kita kena ingat benda ni ; "Aku terima-lah 

nikahnya dengan mas kahwin dengan tersebut itu.." Hah, 

jangan suke sangat. "Maknanya aku bersetuju-lah nikah 

dengan seorang manusia yang akan berbelanja paqok (banyak) 

duit aku nanti, yang dia akan berjanji sesuatu tetapi palsu. 

Maknanya.. Yang akan suruh aku beli macam-macam, 'janji 

taknak beli lagi. Tapi, nanti beli jugak balik'.. yang akan 

peningkan kepala aku." Jadi kita sebagai suami terimalah.. 

Itu-lah isteri namanya. Jangan marah kat dia. Jasa dia besar. 

Dia lahirkan anak kita. Dia bergadai nyawa beranak, dia 

bergadai nyawa mengandungkan anak, dia besarkan anak. :')

2 comments:

Amelindha Vania said...

Waah. kamu tahu caranya menghargai wanita :) like this

TechKini.com said...

Kadangkala kita lupa dengan jasa dan sumbangan wanita dalam keluarga. *terharu*

-> ❤ TechKini.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails