klik-klak-kluk

u folo, i folo too

a reminder for me...

Allahu ma'i, Allahu naadhiri, Allahu syaahidi
Allah bersamaku, Allah melihatku, Allah menyaksikan aku.


"Hasbunallah wa ni'mal wakil"
(Cukuplah Allah menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik Pelindung).

Pages

Instagram

Tuesday, April 16, 2013

kerana basikal

hmmmm.. xabes lagi rupanya isu basikal nih. saya dan rakan2  sangat kesian dengan anon-anon yang telah menuduh kami sebagai pencuri. kesian sangat. kalau xtau pangkal cerita, silalah siasat dengan teliti terlebih dahulu sebelum mulut ringan menuduh. kesian sangat. 

mungkin juga anon-anon tersebut sayangkan saya dan rakan-rakan cuma cara mereka meluahkan rasa sayang tu yang xbape nak betul. 

ada yang kata Allah nampak apa yang saya 'amik'. erm.. memanglah Allah nampak apa yang saya amik, apa yang saya buat. sebab itu saya dan rakan-rakan xde rasa bersalah. kerana kami tahu kami berada di pihak yang benar.

untuk pengetahuan anon-anon, jangan risau atau terlebih risau atau nak sakit hati atau iri hati dengan saya. basikal tu masih lagi berkeadaan baik. last saya guna masa acara tu ajer. pas tu, basikal tu elok dalam simpanan saya. sekarang ni basikal tu sedang berehat. rakan saya dah call pihak urusetia. buat masa sekarang urusetia xde umumkan bila dan di mana perlu dipulangkan basikal itu. xpe..jangan risau. nanti bila saya pulangkan basikal itu, saya akan snap gambar dan tepek kat sini. 

untuk pengetahuan anon-anon jugak. basikal itu diambil setelah saya mendaftarkan diri di kaunter yang sah. diserahkan dan diterima dengan dilihat oleh rakan sekerja saya. xde pulak saya g berebutrebutolakmenolakmakihamun urusetia. kerana saya tahu Allah sedang melihat saya. setelah terima basikal, memang saya bawak basikal tersebut ke opis. bukan saya sorang. semua rakan pejabat saya pun buat begitu. kenapa balik ke ofis? la.. dah tentu2 ke bawa balik ke ofis tuk disimpan. kerana acara disebelah petang.kalo xsimpan di ofis abeh tu nak letak kat mana. basikal tu dibawah tanggungjawab saya dan saya tahu Allah sedang melihat saya. dan kebetulan basikal yang saya terima tu, keadaannya perlu dibetulkan. maka saya minta tolong rakan saya betulkan.

kenapa hal itu perlu dijadikan bualan hangat tanpa ada usulperiksa dahulu. buat anon-anon yang tuduh saya tu awak sedar tak yang Allah juga sedang melihat awak.. 




2 comments:

UniMeOw said...

hah nape ni??

:o

ronna said...

UniMeOw.. dik... cari post pasal kayuhan patriotik 2013... baca ruangan komen.. ada anon yg xtau pangkal cerita tetiba tuduh akk mencuri pulak. aigoo...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails