klik-klak-kluk

u folo, i folo too

a reminder for me...

Allahu ma'i, Allahu naadhiri, Allahu syaahidi
Allah bersamaku, Allah melihatku, Allah menyaksikan aku.


"Hasbunallah wa ni'mal wakil"
(Cukuplah Allah menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik Pelindung).

Pages

Instagram

Monday, August 2, 2010

balik kampung...hoyeyyy...

sabtu lepas, kami balik kampung. seronok..seronok..paling seronok adalah afiff dan arissa. mana xseronoknya... ada tanah tuh berlari. rumah pulak luas + lapang. lagi seronoklah mereka berlari. ditambah lagi dengan kehadiran sepupu + pok sedara2. kali nih memang lagi meriah cam raya cos ada mak2 saudara balik sekali. memang riuh umah tok. mujurlah rumah berlantaikan simen. kalo berlantaikan papan,erk..mau tambah bising. huhuhu...



pipi merah + lip gloss... hahahaha..

reramai balik kampung minggu lepas cos ada buat doa selamat kecil-kecilan sebelah malam. yang masaknya pun just adikberadik mama jer. orangnya xdela seramai mana pun, tapi riuh jer yang lebih. memasing suara semuanya loud speaker belaka. hahahaha... menunya ayam masak kicap + ikan patin goreng berlada + labu masak lemak + sambal tempoyak + timun + petai + nasi. pergh..dapat ikan patin..memang meletopla. walopun hanya goreng saje. tapi... slurppp...best..best..



jemput orang kampung. masa nih tetamu belum sampai. majlis setat pas isyak. jadinya budak2 mainlah dulu. golek sana golek sini + gelak xhengat. bila malam, memasing bangun nangis kepenatan. sabo jerlah. kebetulan masa tunggu tetamu tu hujan turun dengan agak lebat. jadinya makin lambatlah majlis bermula. bila hujan reda kejap, adalah 3/4 orang yang sampai. tiba2 hujan sambung turun lagi. jadinya, xmo membuang masa lagi, majlis diteruskan jugaklah. walopon xramai tetamu yang dapat hadir, tapi majlis tetap ada ramai orang. hahaha... dipenuhi dengan anak beranak sendiri jer. tuhlah untungnya bila sedara mara ramai.



opss... mana aci makan dulu....

disebabkan majlis mula pas isyak, tuan rumah semuanya dah kelaparan, jadinya makan dululah. hahaha... aku pun join makan gak sementara aimy tengah zzzzzz... jangan dilepaskan peluang keemasan ini. makan dengan tenang sekali. afiff n arissa duk sebok main mana nak ingat makan. hahaha... kalo lapar pandai2 diaorang bawak diri cari makanan sendiri.hahaha.

k. abeh dah cite pasal majlis doa selamat. sorilah gambo masa tengah makan ngan gambo masa tahlil xde. xkose nak snap2. sekian.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails