Assalamualaikum w.b.t
di pagi hari ni, ninironna nak membebel. nih pasal pegawai2 di ofis nih. xtaulah nak cakap macamana lagi. nak kata xreti baca, ish..ko dah jadi pegawai. nak kata pegawai tinggi sangat, ish.. baru gred bape jer. macamana anak buah nak respek kalo pegawai sendiri xpaham bahasa.
ninironna minta kerjasama dalam satu perkara jer. memang senang dan mudah sangat. memang xpayah langsung. kerjasama yang diperlukan adalah SEKIRANYA TUAN PERLU MENGHADIRI MESYUARAT, MELAWAT KAWASAN TAPAK, ATAU KELUAR KE MANA-MANA SEMASA WAKTU PEJABAT, SILA MAKLUMKAN KEPADA SAYA. INI ADALAH KERANA SEKIRANYA TUAN HAJI MENCARI TUAN, MUDAH BAGI SAYA MEMAKLUMKAN KEPADA BELIAU AKAN KE MANA HALA TUJU TUAN. hah.. senang jer kan.. tapi tuhlah... yang senang pun nak dijadikan susah.
lagi satu, dah tahu hobi Tuan Haji suka memanggil pegawai di pagi hari, janganlah pergi memana lagi. ko kot yea nak makan pun, tahan dulu. xpun, isi perut tu dulu .itu pun payah ke? nama jer pegawai, tapi......
semua orang nak melakukan kerja harian dengan senang, tapi kalo sendiri xbagi kerjasama, yang senang akan jadi susah tau. aaahh...dalam ertikata lain LU PIKIRLAH SENDIRI...
sekarang nih, alasan aku senang jer. kalo tepon xberjawab, cari kat tempat pun xde, tanya anak buah pun dema cakap xtahu... aku bagi jawapan kat Tuan Haji... Haji.. si polan nih xdapat dikesan.. dah..senang.. bior Tuan Haji tepon ko sendiri.
sekian.
2 comments:
kat opis ko takde whiteboard yg apdet pergerakan pegawai ke? kat opis aku kalau mana2 pegawai/staff nak bercuti, kursus, miting, outstesen, diminta apdet board tu dulu.. senang bos2 nak cari.. PA pun senang nak jawab kalau bos tanya..
ada jer... tapi kat setiap unit la. masalahnya, kekadang tuh, white board tetap menjadi white board, xde coreng2 marker itam/ijo/biru/merah pong........
hmm..lantaklah diaorg. aku dah malas nak pk. bila aku cari xjumpa, aku ckp jerlah xdpt dikesan. abeh cerita...
Post a Comment