klik-klak-kluk

u folo, i folo too

a reminder for me...

Allahu ma'i, Allahu naadhiri, Allahu syaahidi
Allah bersamaku, Allah melihatku, Allah menyaksikan aku.


"Hasbunallah wa ni'mal wakil"
(Cukuplah Allah menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik Pelindung).

Pages

Instagram

Showing posts with label lauk. Show all posts
Showing posts with label lauk. Show all posts

Monday, July 14, 2014

Laukpauk berbuka

Bila teringin nak makan baru nak main masakmasak.
nih menu berbuka ari apa tah.
dari pagi hari duk pk nak makan apa berbuka nanti.
sekali member kata nak pegi pasar n mau kirim apa?
so, ku kirim sotong 2 ekor dan tenggiri 2 keping. cukupla.
itupun, jenuh nak perabih sotong tapi xabeh jugak.
dan jenuh jugak nak perabih ikan tenggiri, mujurla abih.
4 aiman makan nasi berlaukkan kicap ajer.
itupun jenuh suh abang afiff makan nasi berlaukkan ikan.
pelanpelan dia kunyah... hahahahahaha....
4 aiman nih, kalo dimasakkan spagetti memang laju jer makannya,
bertambahtambah... siap suh simpan nak makan sahur dan berbuka lagi...
adoilahai... xkan tetiap hari nak makan spagetti kan...

cite pasal puasa...
abang afiff ponteng 1 hari sebab batuk kongkong.. dan haus sangat bila balik dari sekolah.
bila time berbuka, dia memang xmakan sekali lah.
duk dendiam dalam bilik.
baguslah... hahahahaha
kakak arissa pulak.. sudah ponteng 5 hari.
minah nih selamber jer dia.
kalau rasa nak minum air, dia minum jer.
fedulik hape...janji kenyang...
harharharuuuu....
bila cakap sape xpuasa xboleh makan sekali dengan ibu ayah...
ada dia fedulik.. xde maknanya.
dialah orang pertama yang duk kat meja makan
sambil membebel bila nak azan...bila nak azan...
memang harharharuuuu... minah nih.

sotong goreng kunyit (termasin sikit) dan ikan tenggiri masak kicap.

Tuesday, July 8, 2014

Laukpauk berbuka

nih menu ari sabtu lepas. teringin nak makan punya pasal. nak beli... takut xsedap. padahal masak sendiri belum tentu sedapkan.. hahahahaha... tapi kalau dimasak dengan penuh kasih sayang, haruslah sedap... hikhikhik... siap pesan kat abe ing... kalau kurangmasing atau terlebih masin atau rasa xsedap, dendiam jer tau. telan jer... hahahaha.... menu ari ahad xsnap. menunya kambing n ayam bakar dan nasi goreng. menu isnin (semalam) adalah spageti goreng yang sedap sangat di tekak 4 aiman. hahahahaha.....

setelah berjaya memancing ikan merah di pasar, maka berjaya jugak masak sup ikan merah. teringin pulak nak makannya. layan jerlah.... beli 2 ketul jer. cukuplah... 
sotong masak merah yang xberapa nak merah. alhamdulillah... sedap jer ditekak ku... 
yang nih paling sedap. kakak arissa request. dia makan nasi dengan lauk nih jer. itupun  makan telur putih jer. 

Tuesday, August 20, 2013

Sedapnyeee...

Balik dari ofis petang semalam, perut berdondang sayang sebagai tanda kelaparan. Tiba-tiba mood rajin memasak datang tanpa diundang. Hihihi.. Apa lagi mari menuju le dapur sambil singsing lengan baju. Kita masak yang simple jer. Bismillah...


Sup sayur. Pergh.. Lama giler xmakan sup sayur nih. Sedapnye...


Tempe+ikan bilis goreng berlada. Sedap jugak. Afiff arissa pun makan gak sambil ssss... Pedas bu.. Hihihihi..

dan ikan bawal goreng pandai. Hahaha... Goreng jerla. Senang dan sedap. Gambar xdelah yek.

Alhamdulillah rezeki kami sekeluarga untuk dinner malam tadi.

posted from Bloggeroid

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails