klik-klak-kluk

u folo, i folo too

a reminder for me...

Allahu ma'i, Allahu naadhiri, Allahu syaahidi
Allah bersamaku, Allah melihatku, Allah menyaksikan aku.


"Hasbunallah wa ni'mal wakil"
(Cukuplah Allah menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik Pelindung).

Pages

Instagram

Showing posts with label main. Show all posts
Showing posts with label main. Show all posts

Friday, December 17, 2010

geng kakak dah pandai join main...

alkisah si kakak dan si adik. sejak dua menjak nih, si adik dah pandai join si kakak main. tapi xdaklah si adik tuh main beria mana pun. si adik ralit ngan dunia dia sendirilah. dia cuma join tempat ngan kakak dia ja.



si kakak sekarang dah pandai main umah2 ato pondok2. diletaknya bantal sekeliling pastu bising, jangan masuk rumah saya tau. hok aloh...macamlah ibunya nak join sangat dia main. pastu macamlah adiknya kesah ngan umah dia tu. hahahaha



see... si adik yang leka duk main sendiri. si kakak kat bawah meja consol tuh duk tidokan baby dia. hahaha... main depan pintu masuk umah pun ok jugak. janji nampak ibu depan mata. hahaha...

Friday, November 12, 2010

dapur adalah tempat bermain yang paling best..



hai kawan2 ibu. nih cite lama dah nih. ibu peram buat pekasam dulu. apalah ibu nih. tempat feveret saya di rumah adalah kat dapur. beesh ooo kat sini. macam2 ada. nak belajar masak pun boleh, tolong ibu mengemas pun boleh gak. tapi ibu xbagi lah. tah nape tah ibu nih. saya nak tolong pun dia xkasi.. huhuhu.. saya ingat nak masak kurma ayam tapi ibu xmo ajar. dia simpan itu rempah kat tempat yang sayan xleh nak amek. huhuhu..xmo kawan ibu...



kalo xboleh nak main masak2, hmmm... apa kata kalo kita bersihkan tempat yang ibu xbersihkan. contohnya dicelah nih hah. saya nampak plastik cekelat. jadinya saya nak ameklah dan nak masukkan dalam mulut...ater...dah namanye pun cekelat..dah tentulah tuk dimasukkan ke dalam mulutkan... tapikan... saya xsampai nak amek, dan akhirnya saya tersepit di celah itu. huwaaaa....ibu help me... saya jerit panggil ibu dalam bahasa sayalah. dan dan tu ibu datang tolong menyelamatkan saya.



hehehe...leganya saya. terima kasih ibu kerana datang menyelamatkan saya. pasnih saya janji yang saya akan main lagi di dapur ibu. hmm...xlama lagi saya nak terai bukak cabinet dapur ibu plak. boleh kemaskan tupperware2 ibu yang bersepah kat dalam cabinet tuh.. lalalalala... till den... jumpa lagi di lain waktu...daaa...

Monday, September 7, 2009

kalo dah gegirl...

hah..duk wat ape tuh? oooo... duk memunahkan pampers yea.. haippp....pepandai dia...

nihlah dia, hobi baru si mek nih. kalo dah gegirl tuh...memang xilang ke manalah sifat gegirl itu...hehehee...

dendiam masuk bilik, ambik pampers, ambik baby...dan mulakan projek..projek apa? tuh dia..yang kat gambar tuh..projek memakaikan pampers kat babynye. 2/3 keping pampers abeh gitu jer.. huhuhu... mujur ayah yang beli..kalo ibu..mau ada yang kena cubit....

p/s : gambo blur sebab gune kamera hp jer. gambo gelap sebab langsir dilabuhkan. mek tuh seksi sebab dia suka pakai pampers jer...hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails