klik-klak-kluk

u folo, i folo too

a reminder for me...

Allahu ma'i, Allahu naadhiri, Allahu syaahidi
Allah bersamaku, Allah melihatku, Allah menyaksikan aku.


"Hasbunallah wa ni'mal wakil"
(Cukuplah Allah menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik Pelindung).

Pages

Instagram

Thursday, February 26, 2009

kuatkan tulang



selama nih aku duk tengok iklan Datuk Michelle Yeoh (betul ke ejaannnya nih?) duk lentik2 badan sebagai tanda betapa kuatnya tulang dia.dan dek kerana selalu ngat tengok iklan tuh, maka aku pun terpengaruhlah...tandanya iklan tuh dah berjaya mencapat matlamat dialah kan.weilah...aku bukan terpengaruh nak melentik2 badan aku nih, tapi aku terpengaruh nak kuatkan tulang2 aku.hahahaha...gile apa nak aku lentik2 badan...kang ada yang terpeliot kang..


so, semalam aku belilah yang nih. memula nak cari yg tepung je, tapi xjumpa pulak.dek kerana nak sangat minum, aku beli jerlah dulu yg nih.ada 4 kotak, rege dalam rm5.60 ...tapi rege di Mydin lah.dan bila aku minum...perghh...sedap wei...lemak manis...kalo ikutkan hati, 4 kotak nih boleh sekali minum jer.tapi aku kena kontrol, kang over limit pulak kalsium dalam badan.dahlah setiap satu kotak mengandungi 4x kalsium daripada susu segar biasa.

meh nak bagitau apa yang ditulis pada kotak susu nih:

~ FAKTA : kebanyakan wanita Malaysia hanya mengambil kurang daripada 50% keperluan
kalsium harian mereka

~ 4x kalsium susu segar biasa (100ml susu segar biasa mengandungi 110mg kalsium)

~ nutrien unggul untuk tulang : untuk membina tulang yang kuat dan tegar termasuk Kalsium, Vitamin D, Magnesium, Protein dan Zink

~ penyerapan kalsium yang efektif : Vitamin D untuk memastikan penyerapan kalsium yang efektif

**keperluan kalsium untuk orang dewasa : 800-1000mg setiap hari

so, apa tunggu lagi...pergila beli cepat...kuikuikui

nota mulut : CJ..kalo hang nampak aku lincah semacam ja, itu tandanya susu nih telah memberi kesan kay...wakakakaka..ehh..hang duk sakit badan kan, aku rasa buntot hang xkuat, apakata hang terai minum susu nih...

11 comments:

Cik Jah said...

errkkk alamak cemana nii....aku tak lalu susu. rasa coklat ada?

nn said...

CJ:wakakakakakakaka..hahahahaha...

Zimah said...

erm..bkn ke susu ni rasa manis..dan bleh cpt naikkan badan..oleh itu, minumlah NESPRY..hehe..

nn said...

zimah:erk..erm...iyea ker?xtaulah pulak tang boleh cepat menaikkan badan...tapi tang manis tuh...tambah lemak...jadinya lemak manis...

WannssCFS said...

biasanya pompuan jer yg minum susu nih!!hehehehe lelaki takyah diowang minum susu lain...hehehehehe

nn said...

wan:ewah..ewah...mentang2 dah masuk awal 30an...bukan main dia yek...hahahahah

Mimioww@mimilo said...

kita minum dulu.. Nini, sedap sangat ke susu tuh?

Azfaliza Abd Latif said...

wei jangan minum banyak sangat susu tu..nanti tulang ko makin memanjang..heh heh heh

nn said...

mimi:ko terai dulu....baru tau sedap ke tidak..tapi bagi aku..memang sedaplah..marvellous gitu...;P

nn said...

@z:hahahaha...apa kata ko minum gak..mana tau ko boleh tinggi dari aku..kuikuikui

YaTiE said...

nn
nie yg buat teruja laa pulak nak beli/minum susu nie..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails