klik-klak-kluk

u folo, i folo too

a reminder for me...

Allahu ma'i, Allahu naadhiri, Allahu syaahidi
Allah bersamaku, Allah melihatku, Allah menyaksikan aku.


"Hasbunallah wa ni'mal wakil"
(Cukuplah Allah menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik Pelindung).

Pages

Instagram

Tuesday, July 28, 2015

1 Syawal

17 Julai

Alhamdulillah.... Syawal datang lagi. Selamat Hari Raya Aidilfitri semua... raya tahun nih semua adik beradik berkumpul. seperti biasa kecoh di pagi raya. riuh mengejutkan yang tua bangka.. hahahaha.... punyala liatnya nak bangun sebab malamnya memasing menjaga ketupat di atas dapur. tugas-tugas di dapur kebanyakkannya yang boboi uruskan. kami yang gegel yang uruskan bab potongmemotong, goreng/blend kacang tanah, goreng kerisik. dalam erti kata lain kerja yang ringan2 jer. hahahahaha.... mama jadi masterchef... tukang arah/bebel/rasa... hahahaha.... beberapa hari sebelum raya mama ada cakap tahun ni dia xnak masak. dia nak duk rehat jer bior anakmenantu jer yang masak. mama just jadi tukang rasa jer. tapi... itu hanyalah cakap kosong jer. akhirnya dia yang menyibok di dapur. apa yang anakmenantu buat ada jer yang ditegur. last2 kami cakap 'mama kata xnak memasak.. so.. mama pegi rehat dulu. kalo kami xtau nak buat nanti baru mama masuk dapur...'. hahahaha... tapi ada dia nak dengar cakap anakmenantu... xde maknanya... 

Salam Aidilfitri semua.. dari mokcik comeyl. kakak pakai tudung dia pun nak bertudung jugak. sempat tunjuk sekejap je kat nenek pastu dia cabut. panas katanya.
seperti tahun tahun sebelumnya, lepas balik dari masjid adalah sesi bersalam salaman dan bermaaf maafan. tahun nih masih tiada pertambahan ahli keluarga yea baik dari segi menantu/adikipar mahupun dari segi cucu/anak saudara. kuikuikui.... nenek cakap 'nampak gayanya lambat lagilah nenek dapat cucu baru...'. up gambargambar yang cantek jer. 


afiff dah makin besar. makin xnak orang cium dia... hahahaha.... tapi ada nenek kisah... 


salam berkaup dengan mokde n pokde....ayra nih dengan semua orang dia tetiba takut..xnak salam.. dalam erti kata lain tetiba mengadangada tahap nak kena cubit.

salam berkaup dengan pakteh n makteh

alhamdulillah.... raya tahun nih pak cu dah bagi duit raya... yea...yea...

xde ada orang lain yg boleh jadi photographer so kita wefie jer. trial dulu... ayra kat belakang ibu. sori aye...

posing control ensem dan ayu semua... raya tahun nih

keluarga PEACE...

keluarga kami.. dah kenapa dengan ameena ni? seram pulak ibu tengok...


penat pergi beraya... hahahahaha... terus tido lepas kena tazkirah pendek dengan ayah. orang lain duk sibok bersalam salaman tapi dia duk sibok main game. terus sentap n terus tido..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails