klik-klak-kluk

u folo, i folo too

a reminder for me...

Allahu ma'i, Allahu naadhiri, Allahu syaahidi
Allah bersamaku, Allah melihatku, Allah menyaksikan aku.


"Hasbunallah wa ni'mal wakil"
(Cukuplah Allah menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik Pelindung).

Pages

Instagram

Showing posts with label puasa 1430H. Show all posts
Showing posts with label puasa 1430H. Show all posts

Thursday, September 3, 2009

hari pertama sahur....

selalunya kalo cite pasal sahur, musti ada gambo makanan kan. tapi aku malas nak snap gambo makanan. sebaliknya aku snap gambo si arissa nih. kul 4.30 am dah bangun mintak susu. tapi ibunya buat2 xsedo..hahahaha... apa lagi.. merengek2lah dia. bila dah buatkan susu, xreti pulak dia nak tido balik..ater nak tido camne.. ibu xde kat sebelah.. huhuhu...anak ibu nih..
ibunya duk sibok panaskan lauk. dia jadi penunggu setia. huhuhu... bila nampak makanan terhidang atas meja, menonong jer dia join nak sahur sekali. huhuhu...budak nih kan..memang xleh nampak orang makan tau... kalo abangnye..pelik pun tidak..baiklah dia tido.. dah kita makan, kenalah ofer arissa makan sekali.. hah ko... menganga mulutnya cam lapo beno.padahal baru minum susu.suap lauk jer...xmo pulak tuh. mau makan sekali ngan nasi. adoi... nih nak pose ke arissa oiiii? tapi dia makan adalah dalam dua tiga suap.. hahahaha... bagus..bagus.. leh ibu makan dengan senang.. (uih..jahatnya ibu)...



bila dah minum susu/makan, dia leh yak pulak di pagi hari yang gelap.huhu...masa tuh kul 5.30 am. dah alang2 masuk bilik air, terus ajak dia mandi.. mau pulak.. dah setel basuh yak, bila time mau mandi... waaaaaaaa...xnak mandi..xnak mandi.. aih...nasiblah arissa oi..dah masuk bilik airkan.. ibu kena mandikan jugaklah... tapi mandi kerbau jerlah... xsampai seminit dan xperlu sabun.. hahaha.. dah siap mandi, ingatkan maulah dia landing balik, tapi hampeh.. selagi ibunya xjoin sekali, selagi tuhlah ditahan matanya. ibu duk gosok baju, dia leh duk nyanyi2.. wah.. senang ati betul kamu yea... setel ibu gosok baju, tutup lampu.. xsampai bape minit..terus dia zzzzz... g school pun kena ayah yang dukung... itulah cite arissa di hari pertama dia bersahur..hehehe

Thursday, August 27, 2009

@ Wong Solo

apa ke bendanya Wong Solo ini? nama orangkah?..ehh..bukan..bukan.. ni nama restorenlah. restoren masakan jakarta, medan dan apatah satu lagi. nih first time kami p sini. nih pun gara2 mau ketemu sama my fren effa n his son iqram. menu telah siap dioder terlebih dahulu oleh effa. oleh itu, xyah cite panjang, meh tengok menu kami masa berbuka semalam...

ayam goreng (ehh..betulkan effa?) .. apa yang pasti.. SEDAP BANGET.. i loikee.. teringat masa kat bandung dulu... huhuhu... gurame jer yang xde..kalo ada, tentu tepek gambo kat sini...

yang nih sup ekor. no bad. saje ode nih cos xkan makan nasi xde kuah pulak.lagipun baru pas ujan....

yang nih pulak gado-gado. i jamah sikit jer..

sape xkenal ni ape, sila ketuk kepala sendiri...

nih brokoli ye tuan puan... hehehe... abes.. i ratah...

nih pulak mek kecit.. makan sayur jer.. feberet dia karot n kentang. cukuplah...hehehe

hohoho...nih pulak boyfriend baru mek kecit. iqram namanya. tengok pipi dia.. chubby kan.. mahal ooo.. pipi tuh... geram..geram..

oowwhh...inilah effa... kecik je orangnya.. tah bilalah nak besar.. hehehehe... dia skang nih ikut hubby dia ke UK. tapi sempena puasa n raya nih, dia baliklah ke tanah tumpah darahnya. hehehehe... at last, dapat gak kita jumpa kan.. last jumpa masa keje kat SSM lebih kurang tiga tahun lepas... huhuhu... apapapun, terima kasih bebanyak cos belanja kami berbuka.. next time my turn pulak yea...

Friday, August 21, 2009

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN 1430H

Assalamualaikum w.b.t


besok dah nak puasa kan. jadinya dikesempatan ini, saya Nini Ronna Binti Rashiff ingin memohon maaf sekiranya ada tersilap/tersalah kata atau ada yang terasa masam/masin/pahit ketika membaca catatan harian/mingguan/bulanan saya kat sini. semoga semua rakan dikurniakan kesihatan yang baik di sepanjang bulan Ramadhan yang mulia ini bagi menjalani ibadah puasa.
~ sama-samalah kita berjimat cermat di sepanjang bulan yang mulia ini
~ sama-samalah kita mengawal nafsu makan bila g terjah ke PARAM
~ sama-samalah kita tidak makan melebihi had ketika berbuka
~ yang penting, jangan lupa baca Bismillah... :)


aku rasa ari nih musti ramai yang sambut puasa dengan menyediakan pelbagai juadah yang sedap. tapi aku... hahahaha...aku sambut puasa dengan makan kuih raya dulu... kuikuikui..dah teringin sangat dah...xnyempat2 nunggu raya... hehehehe... jemput makan semua... yumyumyum

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails